ALGEMENE VOORWAARDEN DIENSTEN
Wij zijn: Archiboss, eenmanszaak van Geertrui Vleeschouwers, gevestigd te Markgravelei 110, 2018 Antwerpen, België, en met ondernemingsnummer BE0817826301.
Je kan ons bereiken via het e-mailadres [email protected]
DEEL 1 – ALGEMEEN
Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
- Aanbod: alle aanbiedingen en prijsopgaven uitgaande van ons.
- Dienstverlener: ArchiBoss
- Dienst: de diensten die wij, Archiboss, leveren.
- Herroepingsrecht: het recht van een consument om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen af te zien van een overeenkomst op afstand en dit conform artikel VI.47 ev. WER.
- Ingangsdatum: de overeenkomst gaat in op de dag van de inschrijving bij de abonnementen, bij ondertekening van de overeenkomst of bij het aankopen van een product/dienst.
- Klant: de ondernemer of consument die een overeenkomst afsluit met ons en hierdoor de algemene voorwaarden aanvaardt.
- Overeenkomst: de overeenkomst aangegaan tussen jij, als Klant, en wij, ArchiBoss.
- Producten: de producten die wij, Archiboss, via de website verkopen.
- Schriftelijk: de schriftelijke communicatie zoals e-mail of via een aangetekend schrijven waar nodig.
- Website: archiboss.be
- Algemene voorwaarden: deze algemene voorwaarden.
Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden
2.1. In deze Algemene voorwaarden beschrijven wij de regels op basis waarvan wij als Dienstverlener onze diensten aan jou, de Klant, zullen leveren. Deze voorwaarden zijn van toepassing op al onze offertes, aanbiedingen, online programma’s, trajecten, memberships, overeenkomsten, diensten en producten, en bevatten belangrijke informatie over jouw rechten en verplichtingen.
2.2. Deze Algemene voorwaarden hebben steeds voorrang op eventuele algemene voorwaarden van jou, de Klant. Dit voor zover er niet van deze voorwaarden schriftelijk is afgeweken.
2.3. De laatste versie van deze Algemene voorwaarden zijn steeds van toepassing.
Artikel 3 – Aanbod en aanvaarding
3.1. Het Aanbod van de Dienstverlener bestaat uit Business coaching voor (interieur)architecten, in de vorm van:
- one-on-one coaching online of in real life,
- Online workshops voor meerdere personen,
- online cursussen, en
- een aanbod van digitale producten, zoals templates e.d.
De Dienstverlener doet steeds een Aanbod via de Website, social media of e-mail. De hierin vermelde prijzen zijn evenwel onderhavig aan wijzigingen. Dit Aanbod is aanvaard wanneer de Klant dit zelf bevestigt via email of via de landingspagina (ook al is er nog niet betaald).
In het geval dat een persoonlijke offerte nodig is t.g.v. een specifiek verzoek, zal de Dienstverlener dit persoonlijke Aanbod aandienen via mail. Er wordt BTW aangerekend, al is de Dienstverlener niet verplicht om die bij het Aanbod concreet te vermelden.
3.2. Een offerte met zulk concreet Aanbod, al dan niet aangepast t.g.v. onderhandeling, blijft 2 weken geldig. Bevestiging gebeurt via reply-e-mail. Het Aanbod wordt ook als aanvaard beschouwd als dit kon worden afgeleid, zoals bijvoorbeeld wanneer de Klant meewerkt aan de uitvoering.
Vanaf aanvaarding is de Klant door de Overeenkomst gebonden en is de overeengekomen vergoeding verschuldigd.
3.3. De Dienstverlener heeft steeds het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te passen. Het Aanbod dat bestond op het moment dat jij, als Klant het aanvaard, m.a.w. aankoopt, is het geldende Aanbod.
3.4. De Dienstverlener kan niet aan haar Aanbod worden gehouden indien de Klant redelijkerwijze kon begrijpen dat het Aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat, zoals een onrealistische hoge korting of ongebruikelijke lage vraagprijs.
Betaling van de aangekochte Diensten gebeurt onmiddellijk online, waarna een bevestigingsmail volgt, ofwel wordt er een factuur gestuurd.
3.5. In het geval dat er meerkosten moeten worden gemaakt die redelijk te verantwoorden zijn, zoals verplaatsingskosten, zullen deze worden doorgerekend aan de Klant bovenop de aanbodprijs.
Artikel 4 – Levering
4.1. De leveringstermijn is afhankelijk van de afspraken met de Klant. De uitvoering van de Overeenkomst start op het afgesproken tijdstip.
4.2. De Diensten worden doorgaans online/via mail geleverd, tenzij de betrokken Dienst anders vereist.
4.3. Wanneer de Klant niet of niet tijdig de verlangde gegevens beschikbaar stelt en de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging oploopt, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van Klant.
De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, te wijten aan verkeerde of onjuiste gegevens die door de Klant zijn verstrekt.
4.4. De Dienstverlener is eveneens niet aansprakelijk wanneer de levertermijn uitloopt door overmacht, waaronder, doch niet uitsluitend, ziekte, of door praktische zaken zoals een volle agenda.
Artikel 5 – Herroepingsrecht
5.1. Algemeen
5.1.1. De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor deze Klanten die in hun hoedanigheid van consument een bestelling/boeking online zouden plaatsen.
5.2. Uitzonderingen:
5.2.1. Het herroepingsrecht geldt niet voor de online trainingen en cursussen/ online coaching met online cursussen. De ontbinding van downloads en andere leveringen van digitale inhoud, niet geleverd op een materiële drager, is eveneens niet mogelijk wanneer de Klant voorafgaand aan de levering uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de Overeenkomst voor het einde van de bedenktijd en hij heeft erkend het ontbindingsrecht te verliezen bij het verlenen van deze toestemming.
5.2.2. Het herroepingsrecht geldt eveneens niet voor volledig uitgevoerde Diensten, noch voor de uitgevoerde Diensten die zijn vervaardigd volgens de specificaties van de Opdrachtgever of die duidelijk bestemd zijn voor een specifiek persoon.
5.2.3. Het herroepingsrecht zal derhalve enkel gelden voor de Diensten die de Dienstverlener aanbiedt die niet bestaan uit online cursussen of andere digitaal geleverde inhoud, en waarvoor nog geen werk is uitgevoerd dat persoonlijk aangepast is aan de individuele Klant (bv. eventuele nog-niet-digitaal geleverde cursussen).
5.3. Uitoefening van het herroepingsrecht
5.3.1. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant de Dienstverlener via een ondubbelzinnige verklaring per e-mail op de hoogte stellen van zijn beslissing de Overeenkomst te herroepen. Om de herroepingstermijn na te leven moet de Klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
5.3.2. Indien de Klant de overeenkomst herroept, zal de Dienstverlener alle tot op dat moment van de Klant ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan de Klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat zij op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de Overeenkomst te herroepen.
5.3.3. De Dienstverlener betaalt de Klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de Klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen de Klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Artikel 6 – Uitvoering van de Overeenkomst en verantwoordelijkheden Klant
6.1. Algemeen
6.1.1. De Dienstverlener voert de opdracht naar beste inzicht en vermogen uit. De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor het niet-bereiken van het resultaat dat de Klant beoogde. Het beoogde resultaat is steeds afhankelijk van de inzet van de Klant, onder meer bestaande uit volledige informatieverstrekking, deelnemen aan calls, bekijken van modules, maken van opdrachten en voorbereidingen.
De Klant dient tenminste over een e-mailadres en over een internetverbinding, webbrowser en daarvoor geschikte apparatuur te beschikken, om gebruik te maken van de online trainingen of coaching.
6.1.2. De Dienstverlener kan haar werk maar naar behoren uitoefenen wanneer de Klant alle gevraagde informatie voor de uitvoering van de opdracht tijdig ter beschikking stelt. De Klant staat dan ook in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. De Dienstverlener zal deze gegevens vertrouwelijk behandelen.
6.1.3. Wanneer de Klant niet of niet tijdig de verlangde gegevens beschikbaar stelt en de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging oploopt, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van Klant.
6.1.4. De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, te wijten aan verkeerde of onjuiste gegevens die door de Klant zijn verstrekt.
6.1.5. Producten (zoals bv. templates) mogen niet gedeeld worden met anderen. Hierop staat een schadevergoeding van 2x de prijs van het product.
6.2. Online cursussen/content
6.2.1. Toegang tot online trainingen is persoonlijk. Toegang tot de online trainingen of de inhoud van de trainingen mag niet gedeeld worden met derden. Alsook mogen sessies niet worden opgenomen of gedeeld.
6.2.2. Bij een vermoeden van het delen van toegang tot een online training met derden, wordt de toegang de online training voor onbepaalde tijd geblokkeerd, zonder dat de Dienstverlener Klant enige vergoeding of betaling verschuldigd is.
6.2.3. De Dienstverlener heeft de online trainingen ontworpen naar aanleiding van haar ervaring en kennis. Met de online trainingen wenst de Dienstverlener de Klant de nodige tools bij te brengen.
6.2.4. De aangeboden online trainingen, waarbij online cursusmateriaal wordt geleverd, worden aangeleverd via de Website of via een online platform.
6.2.5. De Klant dient zich te onthouden van elk gebruik van (de inhoud van) de online trainingen dat onrechtmatig is of schadelijk kan zijn voor de Dienstverlener.
6.2.6. Het is mogelijk dat de Dienstverlener een workshop opneemt om later te hergebruiken/als coachmateriaal aan te bieden. Dit heeft geen invloed op de workshop zelf en brengt de privacy van de Klant geenszins in het gedrang.
6.3. Fysieke workshops/content
6.3.1. De Klant gaat ook in de situatie van fysieke workshops vertrouwelijk om met de gegevens en dient zich te onthouden van elk gebruik van (de inhoud van) de workshops dat onrechtmatig is of schadelijk kan zijn voor de Dienstverlener. Aldus mogen sessies dus ook niet worden opgenomen of gedeeld.
6.3.2. Wanneer een workshop volzit, kan het zijn dat een inschrijving niet meer wordt aanvaard of na bevestiging nog wordt afgewezen.
Artikel 7 – Vergoeding
7.1. Algemeen
7.1.1. De prijs is steeds afhankelijk van de gekozen Dienst. De prijzen staan vermeld op de Website, social media of e-mail, en op de offerte. Er wordt BTW aangerekend, al is de Dienstverlener niet verplicht om die bij het Aanbod concreet te vermelden zolang de Klant geen consument is.
7.1.2. Het overeengekomen tarief omvat alle kosten met uitzondering van meerkosten die moeten worden gemaakt die redelijk te verantwoorden zijn, zoals verplaatsingskosten.
7.2. Facturatie en betaling
7.2.1. Als het niet gaat om een Dienst/Product dat onmiddellijk online dient te worden betaald, zal de Dienstverlener voor de aangekochte Diensten/Producten een factuur sturen, tenzij anders overeengekomen. Betaling, via overschrijving, gebeurt evenwel onmiddellijk bij bevestiging, bijvoorbeeld via een inschrijving of boeking.
In elk geval kan de Dienstverlener de uitvoering van de Diensten uitstellen of opschorten indien en zolang betaling (of voorschot) niet is voldaan. Zo zullen bijvoorbeeld afspraken pas worden ingepland na betaling.
7.2.2. Bij niet–betaling of wanbetaling van de factuur binnen de afgesproken termijn wordt bovendien een herinnering gestuurd, die 5 dagen geldig blijft, waarna alle openstaande facturen zonder ingebrekestelling onmiddellijk opeisbaar worden, de Klant van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd is van 10% per jaar op het factuurbedrag evenals een forfaitaire schadevergoeding ten belope van 10% met een minimum van € 100,00.
Ook in geval van gedeeltelijke betaling blijft een integrale schadevergoeding verschuldigd.
Artikel 8 – Wijzigen of beëindiging van de overeenkomst
8.1. Indien een Klant een lopende Overeenkomst wenst te annuleren, zal deze de Dienstverlener moeten vergoeden voor de reeds geleverde prestaties, gederfde winst, eventuele schadevergoeding etc. conform artikel 1794 BW.
Is de uitvoering nog niet begonnen van een one-on-one Dienst, is kosteloos annuleren of verzetten evenwel mogelijk tot 24 uur voorafgaand aan het moment van aanvang. Bij annulering of verzetting hierna zal de Dienstverlener een schadevergoeding aanrekenen van 25% van de overeengekomen vergoeding, eventueel vermeerderd met reeds gemaakte kosten. Bij een no show zal het volledige bedrag worden aangerekend.
8.2. Afspraken in verband met gezamenlijke workshops kunnen tot één maand voorafgaand aan de afgesproken startdatum worden geannuleerd met volledige terugbetaling van de prijs. Vanaf één week voorafgaand zal nog 50% van de prijs verschuldigd blijven. Hierna is dit het volledige bedrag. De Dienstverlener is gerechtigd om bovenop de bedragen die voortkomen uit deze regeling in elk geval een bedrag te blijven aanrekenen voor eventuele digitale inhoud die reeds werd geleverd.
De Dienstverlener kan een workshop te allen tijde zelf annuleren ingeval van ziekte of andere overmacht, ingeval er onvoldoende inschrijvingen zijn om de workshop te laten doorgaan,…
De Dienstverlener kan de locatie of datum van een workshop wijzigen. In dat geval heeft een Klant de mogelijkheid om de inschrijving kosteloos te annuleren.
8.3. De Dienstverlener is gerechtigd de Overeenkomst per direct geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder verplichting tot schadevergoeding als de Klant niet, of slechts gedeeltelijk aan zijn verplichtingen uit de Overeenkomst voldoet.
De Dienstverlener zal ingeval van zo’n niet-nakoming wel eerst een ingebrekestelling sturen, waarna de Klant 7 dagen krijgt om alsnog aan de verplichtingen te voldoen.
8.4. Opzegging of beëindiging gebeurt schriftelijk.
Artikel 9 – Aansprakelijkheid
9.1. Algemeen
9.1.1. De Dienstverlener zal zich steeds inspannen de Overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren. De Klant erkent dat de Dienstverlener slechts een inspanningsverplichting heeft en geen resultaatsverplichting. De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor het niet-bereiken van het resultaat dat de Klant beoogde.
9.1.2. De Dienstverlener heeft het recht om derden in te schakelen voor de uitvoering van deze Overeenkomst. De Dienstverlener heeft deze derden met de hoogst mogelijke zorg geselecteerd om een goede kwaliteit van uitvoering te kunnen bereiken.
9.1.3. De Dienstverlener voert de Overeenkomst op zelfstandige en onafhankelijke wijze uit, behoudens redelijke aanwijzingen en feedback van de Klant. Onredelijke aanwijzingen of wijzigingen die van de Dienstverlener buitenproportionele inspanningen zouden vergen, kunnen geen aanleiding geven tot aansprakelijkheid van de Dienstverlener indien deze niet werden gevolgd.
9.1.4. De Dienstverlener kan haar werk maar naar behoren uitoefenen wanneer de Klant alle gevraagde informatie voor de uitvoering van de opdracht tijdig ter beschikking stelt. De Klant staat dan ook in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. De Dienstverlener zal deze gegevens vertrouwelijk behandelen.
9.1.5. De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor langere levertermijnen dan voorzien, indien de Klant niet tijdig instructies of informatie doorgeeft.
9.1.6. In elk geval blijft de aansprakelijkheid van de Dienstverlener beperkt tot het factuurbedrag.
9.2. Overmacht
9.2.1. De Dienstverlener aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid wanneer zij als gevolg van overmacht of vreemde oorzaak niet aan haar verplichtingen kan voldoen. Onder overmacht vallen onder meer problemen met de Website (technische, hacking, stroompanne,…). Wanneer de overmacht slechts tijdelijk van aard is, zal de Dienstverlener alsnog aan diens contractuele verplichtingen trachten te voldoen vanaf het moment dat dit redelijkerwijs weer mogelijk is.
Als blijkt dat een verderzetting niet meer mogelijk is, zal de Overeenkomst in onderling overleg herzien of ontbonden worden.
9.3. Relaties met derden
9.3.1. Voor zover de Dienstverlener afhankelijk zou zijn van de medewerking, diensten en leveringen van derden, kan de Dienstverlener op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor schade voortkomend uit deze relaties of het verbreken ervan.
9.4. Contractuele tekortkomingen
9.4.1. Indien bij het uitvoeren van de Overeenkomst een ernstige tekortkoming aan de Dienstverlener te wijten zou zijn kan de Klant haar schriftelijk in gebreke stellen, waarbij er een redelijke termijn wordt gegund om alsnog onze verplichtingen na te komen. De Dienstverlener kan slechts aansprakelijk gesteld worden voor een vervangende schadevergoeding die niet hoger kan zijn dan het factuurbedrag. Wij zijn niet verantwoordelijk voor enige tekortkoming van een aangestelde of derden.
9.4.2. Iedere aansprakelijkheid voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, waaronder enige vergoeding van indirecte schade, gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst (uitgezonderd schade ten gevolge van een eigen opzettelijke fout of van niet-nagekomen essentiële verbintenissen uit de Overeenkomst; en daarenboven die ten gevolge van de eigen zware fout of die van een aangestelde, de opzettelijke fout van een aangestelde en lichamelijke schade, indien het om een Dienst B2C gaat).
9.5. Eigen verantwoordelijkheid klant
9.5.1. De Dienstverlener staat de Klant bij. De Dienstverlener kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor de beslissingen die de Klant zelf maakt i.v.m. zijn/haar zaak.
Artikel 10 – Betwistingen
10.1. De Klant is verplicht om eventuele klachten over facturen en/of geleverde Diensten zo snel mogelijk en uiterlijk binnen de 5 dagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar maken aan de Dienstverlener. Klachten na deze termijn worden niet meer in rekening genomen.
10.2. De Klant kan ook steeds kiezen om een klacht in te dienen bij de consumentenombudsdienst van de Federale Overheid. Dit kan via deze link http://www.consumentenombudsdienst.be//nl.
Artikel 11 – Intellectuele eigendomsrecht
11.1. Door acceptatie van deze Algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk erkend door de Klant dat alle ontwerpen, informatie, afbeeldingen, e-mails, downloads, schema’s, modules en/of materialen, en overige inhoud op de Website en Producten eigendom zijn van de Dienstverlener of derden die het gebruik ervan aan de Dienstverlener hebben toegestaan en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder doch niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten.
11.2. De Dienstverlener verleent aan de Klant een beperkt, persoonlijk, niet exclusief, niet sub-licentieerbaar, niet overdraagbaar en onherroepelijk recht om de Diensten en Producten te gebruiken voor persoonlijke doeleinden en onder de voorwaarden zoals in deze Algemene voorwaarden gesteld. Dit enkel voor en voor zolang als nodig voor de doeleinden waarvoor de Overeenkomst werd aangegaan.
11.3. Het is de Klant uitdrukkelijk verboden om ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige inhoud, opgesteld door/namens de Dienstverlener, te kopiëren, te wijzigen, openbaar te maken, voor directe of indirecte commerciële doeleinden te gebruiken of aan derden over te maken.
Het is de Klant ook verboden om de gegeven licentie over te dragen aan derden. De Klant mag uitsluitend de werken downloaden en opslaan en/of printen voor strikt persoonlijk gebruik.
11.4. Partijen kunnen steeds hiervan afwijken door middel van een schriftelijke overeenkomst.
11.5. Bij schending van deze voorwaarden zal de Klant in ieder geval een schadevergoeding dienen te betalen gelijk aan driemaal de gebruikelijke licentievergoeding voor dergelijk geval, onverminderd het recht van de Dienstverlener om haar werkelijke schade te vorderen.
Artikel 12 – Gegevensverwerking
12.1. Door het aanvaarden van een Aanbod, verklaart de Klant zich akkoord met de verwerking van zijn persoonsgegevens conform de privacy policy van de Dienstverlener. Deze Algemene voorwaarden dienen te worden gelezen in combinatie met deze privacy policy, die toegankelijk is op de Website of meegeleverd wordt bij dit document.
12.2. Door het aanmaken van een account, aanvaardt de Klant zonder voorbehoud deze Algemene voorwaarden. Daarnaast moet de Dienstverlener voor het aanmaken van het gebruikersaccount of het opmaken van bepaalde documenten de persoonsgegevens verwerken. De omstandigheden waarin dat gebeurt, worden nader omschreven in de privacy policy.
Artikel 13– Geheimhouding
13.1. Partijen zullen ertoe gebonden zijn een volledige geheimhoudingsverplichting in acht te nemen.
Dit houdt in dat zij, behoudens uitdrukkelijke toestemming van de andere partij, geen van de bedrijfsgeheimen van elkaar in verband met eender welk bedrijfsfacet mag gebruiken, verspreiden of overbrengen naar enig andere derde, in het bijzonder, maar zonder dat dit een limitatieve opsomming is, inzake de prijszetting, marketing, productie, financiering, en strategische ontwikkeling van de onderneming, lijsten of details inzake Klanten en vroegere of potentiële Klanten, contractuele voorwaarden, enz…, tenzij:
- het informatie betreft die publiek beschikbaar is zonder toedoen noch nalatigheid vanwege partijen
- het informatie betreft die partijen verplicht zijn mee te delen wegens een definitief (waartegen alle rechtsmiddelen haar uitgeput) rechterlijk bevel, een definitieve arbitrale beslissing, of een definitief bevel vanwege een overheidsinstantie,
- het informatie betreft die partijen verplicht is mee te delen op grond van enige wettelijke, decretale of reglementaire of andere bindende bepaling van overheidswege,
- een partij informatie dient mee te delen in het kader van zijn/haar verdediging in een gerechtelijke procedure of arbitrage.
Deze geheimhoudingsverplichting zal gelden tijdens de duurtijd van de Overeenkomst en erna.
13.2. Partijen erkennen het belang van deze verplichting. De schending van deze geheimhoudingsverplichting tijdens de duur van deze Overeenkomst geldt als een ernstige fout.
In geval van schending van dit artikel, zullen partijen een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn van € 1.500,- onverminderd het recht om een aanvullende schadevergoeding te eisen, zo deze som niet voldoende de schade vergoedt. Deze schadevergoeding is verschuldigd aan de andere partij zonder dat dit het recht om alle mogelijke andere rechtsmiddelen aan te wenden, kan beperken.
13.3. De Klant erkent dat de Dienstverlener bepaalde info kan delen op haar sociale media kanalen. De Klant dient uitdrukkelijk te laten weten wanneer hij/zij wenst dat de Dienstverlener bepaalde informatie niet openbaar maakt.
Artikel 14 – Algemeen
14.1. Niemand kan zijn of haar rechten en/of verplichtingen voortvloeiend uit deze Algemene voorwaarden of de Overeenkomsten overdragen aan een derde partij zonder toestemming van de andere partij.
14.2. Wanneer een bepaling uit deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd zou zijn met een wettelijke bepaling, en daardoor nietig zou zijn, dan blijven deze voorwaarden voor het overige onverminderd van kracht. Indien nodig zullen partijen gezamenlijk een nieuwe bepaling overeen komen die in dezelfde lijn ligt met het doel van de nietige bepaling.
14.3. Deze overeenkomst wordt beheerst door het Belgisch recht. Elke betwisting i.v.m. de interpretatie of uitvoering van een contract en m.b.t. onze facturen behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken van het arrondissement Antwerpen.
Laatste update: 18/10/21